fredag 13 januari 2012

OM MAN ÄR EN TJEJA...

...ja då kan man göra så här utan att ens swajja på tassarna *pussgumma*


...två saker samtidigt alltså - eller såhär...
...om man har stadiga ben o stå på...

åh de har minsann den här tjejan...

Kakan är billig i drift när de gäller leksaker...

...för precis som mormor Gina kan ett grässtrå eller pinne roa...

*pussunge!!!*
...nåt som också roar den här tjejan är att spring ifrån brorsan...

...precis som morsan tar hon i för kung o fosterland...

...i allt hon gör...

...hon tänker inte låta sej fångas...

.... o jag håller andan när hon kommer farande specillt nu
när de är halt - hualigen om dom ramlar...

-Försiktigt ropar jag - sen håller jag andan...

...men Kakan hon bara drar på o som ni ser
är de inte halvfart som gäller*love them!!!*

...brorsan han gör sitt bästa för att hålla
samma high speed som sin
yrväderssyrra *älsklingsungar*

...o så skakar hon av sej brorsan som blir trött utav allt jagande...

...så stannar hon och retar brorsan för att han inte
pallar trycket hihi - för att retas de är hon duktig på *fniss*...

...men så ångar hon sej för han är ju rätt rolig som gör som hon
vill - för hennes specialite är att bestämma...
 Så som den fiffiga tjeja hon är så blundar hon
och saken ska va ur världen...*love them!!!*

-Ja ni ser ju själva, sikken gullunge han är *kärlek*
Kakan är också såklart en pälsklingsunge...
...hon har samma sångröst som sin mor...


...o hon sjunger samma melodi så de fick
hon med modersmjölken...
...till utseende är Kalkyl mer lik sin morsa medans
Kakan har fått alla morsan Primas egenskaper o då menar jag ALLA haha *love them!!!*

Prima bar sin mage som en stor fotboll
den sjönk aldrig bakåt som alla andra mammors normalt gör...

Förlossningen börja med strömavbrott och
barnmorskan (jag) fick ha pannlampa + andra ficklampor
till hjälp för att se något.
Åh va lyckliga vi var både Prima och jag när första ungen kom
jag fick lika många pussar som ungen *kärlek!!!*

Men så drog de ut alldeles för länge på tiden
för att jag skulle känna mej lugn... 

Pella var tillfälligt iväg och jag hade honom i luren sittandes
bevid Prima som var lugn som en filbunke...vi bestämde att han skulle komma hem och jag skulle ringa djursjukhuset då pluppar hon ut - Kakan *pussunge*
Oron var ju stor efter mer än 7 timmars väntan - men så torka jag
henne och hon börja gny...
Och jag verkligen skriker i luren till Pella
HON LEVER - HON LEVE!!!!!
Åh vilken lycka!!! Då var de glädjetårar!!!
Så de var en mäktig entré hon gjorde vår
 Kakaunge. Hon brukar få höra storyn ibland *fniss*
så när jag kommer to the end - hon lever hon lever då hoppar
hon som en kangaroo och passar man sej inte får man en tass
imagen precis som morsan HAHA *love them*

Som man får skratta med en Corso vid sin sida
*love at a high level*

Nähä nu är de fredagsmys!!!

CiaoCiao då...*vinkar*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar